Milleks mulle see reisikindlustus?
Me kõik soovime, et meie unistuste puhkuse- või tööreis läheks viperusteta, kuid paraku teab iga vähem või rohkem kogenud reisija, et isegi äärmiselt täpse planeerimise juures võib esineda ootamatusi.
Kui midagi peakski juhtuma – näiteks haigestumine, ootamatud ilmastikuolud või pagasiprobleemid, tõttab Sulle appi reisikindlustus. Reisil ettetulevaid takistusi on ka selliseid, millele esimesel hetkel kohe ei mõeldagi. Ka orkaanid troopilistes riikides, terrorirünnakud sihtkohas või rendiautoga juhtunud autõnnetus on olukorrad, kus oled endale ütlemata tänulik, kui omad kehtivat reisikindlustust.
Eelnev on muidugi reaalsus ainult juhul, kui oled enne reisi kindlustuslepingu sõlminud – ilma kehtiva lepinguta pead kõik tekkinud lisakulud aga ise katma.
Ometigi on palju neid reisiselle, kes siis kas soovist reisikulusid vähendada või tulenevalt lihtsalt inimlikust laiskusest oma reisi ei kindlusta.
Juhuks, kui me ei ole Sind siiani reisikindlustuse olulisuses piisavalt veennud, oleme kokku võtnud mõndade enda klientide hiljutised näited.
1) Tallinn- Amsterdam, Amsterdam- Sao Paulo.
Peale 3 tunnist lennu hilinemist liinil Tallinn-Amsterdam, jäi klient maha eraldi broneeritud lennust Amsterdamist Sao Paulosse. Broneeringud ei olnud omavahel seotud ja seega ei tulnud ka lennufirma kliendile tema soovide osas vastu. Klient pidi ise uued, pea 1000 eurosed lennupiletid ostma, sest puudus reisikindlustus.
2) Agadir-Brüssel, Brüssel-Riia
Lend hilines lähtekohas tekkinud tihke udu tõttu, mistõttu jäädi maha Brüsselist lahkunud edasilennult. Reisikindlustuseta klient pidi ostma Brüssel-Riia liini lennupiletid ning lisaks tasuma ka öö Brüsselis hotellis.
3) Tenerife-Malaga, Malaga-Helsinki, Helsingist autoga Tallinnasse.
Tenerifel öeldi kliendile enne lennukile astumist väravas, et käsipagasit, milles sees ka reisijate (sealhulgas väikelapse) talveriided ning autovõtmed, ei saa pardale pagasiriiulite täisoleku tõttu võtta. Malagasse jõudes pagasit lennuki juures kätte ei saadud, ehkki nii oli lubatud. Malaga-Helsinki lend oli aga juba väljumas ning peale ebaõnnestunud katset pagasi paiknemise kohta uurida, suunduti järgmisele lennule. Helsinkis tuli kliendil maksta takso- ja hotelliarve, lisaks soetada uued laevapiletid, esmatarbekaupu ja mõningaid soojemaid riideid. Käsipagas, mis oli Malagas hoopis pagasilindile saadetud, saabus ülejärgmisel hommikul. Kliendil oli kehtiv pagasi- ja reisitõrkekindlustus, seega tema kulutused kaeti.
4) Tallinn-London, London-Malaga
Taaskord oli tegemist eraldi broneeritud piletitega, seekord Ryanair’i lennufirmaga. Peale Tallinn-London lennu tühistamist tuli reisiseltskonnal uued, umbes 500-eurosed piletid soetada, sest puudus mis? Reisikindlustus!
Seega võib tõesti juhtuda, et lendad kümme korda ümber maailma, kõik lähebki õnneks ladusalt ja Sa mõtledki, et milleks küll see reisikindlustus, midagi ju ei juhtu! Kui aga üheteistkümnendal lennul tekib suuri lisakulutusi põhjustav ebaõnnestumine, oled igal juhul õnnelik ja tunned end kergendatult, et omad reisikindlustust.
Inspiratsiooni on saadud järgnevatest allikatest:
Meie enda klientide kogemused
https://www.bupa.com.au/travel-insurance/why-buy-travel-insurance/
https://reisile.postimees.ee/612612/kindlustusfirma-10-pohjust-miks-soetada-reisikindlustus