Lennureisija õigused:
mis on määrus (EÜ) 261/2004
2004. aastal koostas Euroopa Liit ühe kõige põhjalikuma lennureisijate õigusi käsitleva määruse. Määrus (EÜ) nr 261/2004 kaitseb ja toetab lennureisijaid lennufirma põhjustatud lennu katkemise korral EL-i siseste, Euroopa lennujaamast lahkunud või sinna saabuvate lendude puhul.
Määrus (EÜ) nr 261/2004 annab klientide hüvitusnõuetele õigusliku aluse ja võtab lennufirmad klientidele ebameeldivusi põhjustavate vigade eest rahaliselt vastutusele. See ulatuslik õigusakt katab peamiselt järgmist kolme olukorda:
- ülebroneeritud lend
- tühistatud lend
- hilinenud lend (3+ tundi)
Lennureisija nõude suurus sõltub läbitud vahemaast ja hilinemise pikkusest. Lisaks kuni 600 euro suurusele hüvitisele nõuab õigusakt, et lennufirma teeks ka järgmist:
- teavitaks Sind määrusest (EÜ) nr 261/2004 tulenevatest õigustest;
- maksaks piletiraha tagasi või broneeriks lennu ümber;
- pakuks hilinemise ajal sööki, jooki, juurdepääsu kommunikatsioonivahenditele ja majutust (vajaduse korral) vastavalt järgmisele tabelile:
Marsruudi üksikasjad | Hilinemine |
---|---|
Kõik lennud alla 1500 km | 2+ tundi |
EL-i sisesed lennud üle 1500 km | 3+ tundi |
EL-i lennud ühendusvälisesse riiki/riigist 1500–3500 km | 3+ tundi |
EL-i lennud ühendusvälisesse riiki/riigist üle 3500 km | 4+ tundi |
Alguspunkt | Sihtkoht | EL-i lennufirma | EL-i välise riigi lennufirma |
---|---|---|---|
EL-i sees | EL-i sees | Kaetud | Kaetud |
EL-i sees | Väljaspool EL-i | Kaetud | Kaetud |
Väljaspool EL-i | EL-i sees | Kaetud | Pole kaetud |
Väljaspool EL-i | Väljaspool EL-i | Pole kaetud | Pole kaetud |
* Määrus hõlmab lisaks EL-i liikmesriikidele ka järgmisi riike: Island, Norra, Šveits, Prantsuse Guajaana, Martinique, Mayotte, Guadeloupe, Réunion, Saint-Martin, Madeira, Assoorid ja Kanaari saared.
Sul on võimalik nõuda lennu hilinemise eest hüvitist juhul kui:
- Sa saabud sihtkohta üle 3 tunni hiljem;
- Su lend väljus EL-ist (kõik lennufirmad) või maandus EL-is (EL-i lennufirma);
- juhtum leidis aset viimase 3 aasta jooksul;
- süüdi oli lennufirma ja seda ei põhjustanud erakorralised asjaolud*.
Sul on võimalik nõuda lennu tühistamise eest hüvitist juhul kui:
- Sinu broneeritud lend ei lahkunud lennurajalt;
- tühistatud lend oleks pidanud väljuma EL-ist (kõik lennufirmad) või maanduma EL-is (EL-i lennufirma);
- Sind teavitati tühistamisest ette vähem kui 14 päeva enne plaanilist väljalendu;
- juhtum leidis aset viimase 3 aasta jooksul;
- süüdi oli lennufirma ja seda ei põhjustanud erakorralised asjaolud*.
Sul on võimalik nõuda lennu ülebroneerimise eest hüvitist juhul kui:
- Sind ei lubatud broneeritud lennule (EL-i sisene lend, Euroopa lennujaamast lahkunud või sinna saabuv lend);
- Sa ei loobunud oma istmest vabatahtlikult vautšeri, kupongi jne eest;
- juhtum leidis aset viimase 3 aasta jooksul;
- süüdi oli lennufirma ja seda ei põhjustanud erakorralised asjaolud*.
Lennufirmad ei ole kohustatud maksma hüvitist ebamugavuste eest, mis tulenevad neist mitte sõltuvatest asjaoludest. Määrus (EÜ) nr 261/2004 viitab neile kui erakorralistele asjaoludele, milleks on:
- lennujaama töötajate streik
- poliitilised rahutused
- äärmuslikud ilmastikuolud
- turvarisk
Pole endiselt oma nõudes kindel?
Meie hüvitisekontrolli vahend annab Sulle hinnangu, kui palju Sa lennu hilinemise, tühistamise või ülebroneerimise eest nõuda võid. Selleks kulub vaid mõni minut.
Esita avaldus