Me kasutame küpsiseid, et arendada meie teenust. Selle lehe kasutamise jätkamisega nõustute meie privaatsustingimustega .

Mida pardatöötajad sulle rääkimata jätavad

Märts 4, 2020 Nõuanded

Mitte ühelgi reisijal pole niivõrd palju siseinfot nagu seda on ühel pardatöötajal. Ent on mõned tähelepanekud, mida on kasulik või põnev teada, kui oled lennukile minemas.

 

 

Lennukisalongi ei puhastata nii tihti kui sa seda eeldaksid

 

Koristajatel ei ole eriti palju aega lennukisalongi puhastamiseks, sest lennuk on lennujaamas nii vähe aega kui võimalik. Seda aga seetõttu, et lennuki lennujaamas hoidmine on kallis. Niisiis on odavam hoida lennukit õhus. Seega desinfitseeri! Hoia kaasas desinfitseerivaid salvrätte, et tagada endale võimalikult puhas keskkond. Lisaks juhtub reisijatel tualettruumi külastades tihti äpardusi. Kui lähed paljajalu või sokkides WC-sse, võid kindel olla, et see, mis seal maas on, pole küll vesi.

 

Pardatöötajad ei ole kohustatud tõstma sinu pagasit pagasiriiulile

 

Käsipagasi kaasa võtmise ja riiulile tõstmise osas peaks alati meeles pidama, et kaasa tuleb võtta ikka nii raske pagas, kui ise tõsta jaksad. Pardameeskond võib küll aidata seda üles vinnata, kuid nad ei ole kohustatud seda sinna ise tõstma ja seda ei tohiks neilt ka eeldada. Pardatöötajad saavad töötasu vaid õhus veedetud aja eest, mitte pardale tuleku ja mineku aja eest.

 

Väldi lennukis oleva vee joomist

 

Lennukis pakutav vesi (välja arvatud pudelivesi!), mille alla kuulub ka kohv ja tee, tuleb lennukis olevatest veekraanidest, mida aga ei puhastata mitte kunagi. Mitte ükski lennusaatja ei tarbi lennukivett, siis miks peaksid sinagi…

 

On mõjuv põhjus, miks lennusaatjad paluvad sul aknakatte avada

 

Aknakatted peavad kindlasti olema lennuki õhkutõusmisel ja maandumisel avatud, sest lennusaatjad peavad hädaolukorra puhul kiirelt hindama, millist väljapääsu oleks kõige turvalisem kasutada. Seda, kas kusagil põleb või uputab, näeb ju ainult akendest.

 

 

Tee check-in viimasena

 

Kui teed viimasena check-in‘i, saad suure tõenäosusega oma pagasi lindilt kätte hoopis esimeste seas, kuna pagas pakitakse kättesaamise järjekorras. Esimesena ära antud pagas läheb lennukisse kõige alla ja viimastena antud kohvrid aga kõige peale.

 

Võib juhtuda, et pead lennukis istuma surnu kõrval

 

Kui kunagi keegi peaks lennu ajal hinge heitma, siis jäetakse ta oma kohale istuma kuni maandumiseni. Kindlasti asetatakse võõraste uudishimulike pilkude kaitseks hukkunule peale tekike, ent oma istekohalt ei hakata teda küll liigutama.

 

Lennuki tagumises osas on parem teenindus

 

Enamasti eelistavad reisijad eespool olevaid istekohti, kuna see tähendab, et nad saavad pärast maandumist kiiremini lennukist välja ning ka toidu esimeste seas kätte. Kui su istekoht on tagapool, saad aga meeldivama teeninduse osaliseks.

Kui keegi esiistmelt soovib endale lisatekki või -patja, siis jääb tema soov tihti täitmata, sest kui terve lennukitäis inimesi näeb, et kellelegi pakutakse lisamugavusi, hakkavad tõenäoliselt ka teised lisamugavusi nõudma. Lennukites on aga piiratud arv patju, kõrvaklappe ja alkoholi. Kui tagaistmetel asuvad reisijad küsivad endale midagi lisaks, on lennusaatjatel palju lihtsam see neile anda, ilma et terve lennukitäis rahvast ühtäkki sama nõudma hakkaks. 

 

 

 

 

Artikli valmimiseks on inspiratsiooni ja teadmisi kogutud järgnevatest allikatest:

https://www.businessinsider.com/flying-secrets-passenger-from-flight-attendants-2018-3

https://reisile.postimees.ee/6421939/14-lennusaladust-millest-enamikul-reisijatest-pole-aimugi