Me kasutame küpsiseid, et arendada meie teenust. Selle lehe kasutamise jätkamisega nõustute meie privaatsustingimustega .
Lendudele, mis on tühistatud COVID-19 leviku tõttu, puudub õigus kompensatsioonile. Piletiraha tagasisaamiseks tutvu lennureisi eest vastutava lennufirma eeskirjadega.

Kuidas pikamaalennul vastu pidada

Veebruar 18, 2020 Nõuanded

Kahtlemata on pikamaalennud väga väsitavad ja nõuavad psühholoogiliselt enese õiget ette häälestamist. Juba viis-kuus tundi lendamist kujuneb enamasti üsnagi piinarikkaks kogemuseks, aga üle elada 12 tunnine reis on tõeline katsumus. 

Toome järgnevalt sinuni mõned kasulikud näpunäited, kuidas oma tulevasel pikamaalennul hõlpsamalt vastu pidada.

 

Võimalusel investeeri kallimasse lennuklassi

 

Kui lend on talumatult pikk, siis on mõistlik ära kasutada kõik lennufirmalt teenitud boonuspunktid ja soetada veidi suurema raha eest parem istekoht või osta hoopis istekoht äriklassi, sest uskuge meid, see on seda väljaminekut väärt. Kui su lend kestab näiteks 17 tundi, siis on lausa primaarne, et on hingamisruumi nii enda isiklikule ruumile kui ka jalgadele sirutamiseks. Esimese klassi reisjatele on ette nähtud ka muid eeliseid- kvaliteetsem toidupoolis, tasuta joogid, suurem ruum, et oleks hõlpsam end kerra tõmmata ja nii mõndagi muud. Võimalusel tasub pigem rohkem maksta ja reisida hulganisti paremates tingimustes. 

 

Vali hoolikalt oma istekoht

 

Kui lühematel reisidel eelistad istuda uksele lähemal ja vahekäigupoolsel istmel, siis pikkadel reisidel on parem istuda uksest võimalikult kaugele ja akna alla. Kui soovid sõba silmale saada, siis akna all on mugavam istuda, sest siis ei tuhise keegi sinust tihti mööda ja saad rahulikult omaette olla. Pole niivõrd hea mõte uksele lähedal istuda, sest uste lähedal asuvad tualettruumid (kui sul just pole kombeks iga tunni tagant tualettruumi külastada), mis mõistagi tähendab, et inimesed sagivad alatasa edasi-tagasi ja see trügimine häirib sind kindlasti. Kui soovid rahu ja vaikust ning veidike õndsamat und, siis istu akna alla ja uksest võimalikult kaugele.

 

 

Liigu lennuki salongis ringi

 

Liigu salongis regulaarselt ringi, venita keha või tee lihtsamaid võimlemisharjutusi (ja see pole mitte üks teps kummaline vaatepilt!). Intensiivsem liikumine parandab su vereringet ja pane tähele, et seeläbi paraneb su enesetunne. Igasugune väikenegi füüsiline koormus tuleb kasuks, aga iga kahe tunni tagant vähemalt 10 minutit liikumist ja painutamist on lausa kohustuslik.

 

Vabasta end jalanõudest ja kanna kompressioonsokke

 

Kui oled juba õhku tõusnud, siis võid jalanõud julgelt jalast võtta, sest lennukis valitsevate tingimuste pärast võivad jalalabad paisuma hakata ning ebamugavustunne jalgades on seeläbi garanteeritud. Südameprobleemidele kalduvad inimesed aga kannavad lennukis kompressioonsokke, mis aitavad pikal lennureisil vereringet toetada. Lisaks aitavad kompressioonsokid ennetada süvaveenitromboosi ja aitavad alandada väikest turset. Enne kompressioonsokkide soetamist aga konsulteeri oma perearstiga, sest kasutamisele on üllataval kombel ka vastunäidustusi.

 

Kaalu uneabi kasutamist

 

Ütlemata selge, et lennukisalongis pole just kõige hõlpsam uinuda, kuid isegi väike tunniajane tukastus võib jätta pika lennureisi lõpuks veidike etema enesetunde võrreldes terve aeg üleval olemisega. Hoia oma uneaega varustades end silma- ja ka kõrvaklappidega. Osa lennufirmadest annab need öiste lendude korral reisijatele tasuta, ent sellele ei tasu alati lootma jääda. Ka unerohud võivad pikkadel lennureisidel suuresti abiks olla. Unerohtu võib küsida oma perearstilt, kuid samas võid proovida ka looduslikke uinuteid. Kindlasti tasub aga unerohi enne reisi järgi proovida, et veenduda selle mõjus sulle.

 

 

Hoia oma väärtuslikud asjad turvalises kohas

 

Pikamaareisid annavad pikanäpumeestele rohkelt aega, et aru saada, millised väärisesemeid sa kaasas kannad ja kus sa neid hoiad. Hoia omale väärtuslikud asjad turvalises kohas ja eriti hindamatud esemed peida oma pagasi põhja. Parem karta, kui kahetseda!

 

Hoolitse enese eest

 

Kui sa ei joo lennul piisavalt vett, võid eksikombel end haigeks arvata, ehkki tegelikkuses vaevled sa hoopis tavalises dehüdratsioonis. Vee ebapiisav tarbimine põhjustab peavalusid, väsimust ja isegi iiveldust. Lennuk on aga ideaalne keskkond niiskuse ärajuhtimiseks sinu kehast. Lennukis on õhuniiskus märksa kesisem, niiskust on seal vaid harjumuspärase 30-60% asemele vaid 10-20%. 

 

 

 

 

Artikli jaoks on inspiratsiooni ja andmeid kogutud:

https://www.smartertravel.com/10-ways-survive-long-haul-fligh