Me kasutame küpsiseid, et arendada meie teenust. Selle lehe kasutamise jätkamisega nõustute meie privaatsustingimustega .
COVID-19 leviku tõttu tühistatud lennu piletiraha tagasisaamiseks tutvu meie Piletiabi teenusega.

Mida teha, kui oled välismaal hädaolukorras

Märts 18, 2020 Nõuanded Uudised

Küllap oled sinagi reisi planeerides end mõttelt tabanud, et mis juhtub siis, kui sind välismaal olles tabab oht…Tragöödiad, nagu igasugused pandeemiad, metsatulekahjud, terrorirünnakud ja muud lood, mida meedias tihtilugu kajastatakse, on oma kauaoodatud reisi planeerimise juures väga ärritav meeldetuletus. Isegi kõige turvalisemates sihtkohtades võib hädaolukord ulatuda orkaanist revolutsioonini. Kui satud kodust kaugel-kaugel riigis viibima, siis on oluline omada teadmisi ja ressursse, mis sind olukorrast välja päästaksid.

 

Enne minekut ole informeeritud reisi märguannete kaudu

 

On ebatõenäoline, et turistid teavad, et end reaalsesse ohtu seavad välismaal toimuvas hädaolukorrakeerises olles. Seda teadmatust on edukalt võimalik vältida end päevakohaste uudistega kurssi viies ja teades, mis piirkondi tuleb vältida, kui külastatakse võõraid riike, seda eriti pandeemiate, looduskatastroofide ja rahutuste aegu. Näiteks kui oled kursis laiemate piirkondade uudistega, mida ülemaailmsed sündmused mõjutavad, olgu selleks aeglaselt leviv metsatulekahju (Austraalia 2020. aasta alguses) või ülemaailmne tervisekriis (COVID-19), mille tõttu on haigestunute arve iga päevaga aina rohkem tõusujoones, siis uudistega kursis olles tekitad endale suure eelise – on suur erinevus selles, kas saada lennu eest võimalik tagastus näiteks raha või kinkekaardi näol, või olla lukustatud mõnda ohupiirkonda.

 

Siit ka soovitus- tee veidi uurimistööd enne reisile minekut ning hoia end kursis viimaste uudistega, kui reisil viibid. 

 

 

Soeta reisikindlustus

 

Kui juhtumisi koged välismaal olles erakorralist olukorda, mis mõjutab sind rahaliselt ja/või füüsiliselt (loe: tühistatud broneeringud, haiglaarved, erakorraline meditsiiniline evakueerimine), siis kindlasti soovid kindlustuskaitset, mis aitab sind olukorrast välja nii ajal kui ka pärast juhtunud sündmust. See mitte-populaarne reisiressurss võib säästa sinu rahakotis tuhandeid, teinekord isegi mitmekümneid tuhandeid eurosid. Olenevalt sinu valitud kindlustuse tüübist, võib see katta nii mõndagi- alates varastatud sülearvutist kuni arstiabini, isegi õnnetusena juhtunud surma puhul. Enne kindlustuse soetamist tasub selle eripäradega tutvust teha, et olla kindel, et halvima korral oled ikka kaetud. Ühtlasi vali kindlustus, mis on tuntud ja pakub ööpäevaringset abi.

 

Mõnele võib kindlustuse ost küll n-ö raharaiskamisena näida, ent õnnetus ei hüüa tulles ning parem karta, kui kahetseda!

 

Tea, kellele helistada

 

Enne reisile minekut salvesta endale märkmetesse hädaabinumbrid ja saatkonna kontaktteave. Tea, kuidas abi küsida ning häda korral oska enda lokatsioon kindlaks teha, ja veel parem, kui seda kohalikus keeles. 

 

 

Helista reisiteenusepakkujale, kes samuti sind aidata saab

 

Kui sul on võimalus hoiduda ja pääseda ohuolukorrast, siis tea, et reisikorraldaja oskab ja peabki sind olukorras aitama, ent nende käest peab abi küsima, sest on tõenäoline, et ka nemad mõnda kriisi parasjagu lahendada üritavad. Lennufirmad ja hotellid ei näi esmapilgul suureks abiks olevat, ent kui küsid, mida vajad, siis võib see tähendada, et saad hoiduda eluohtlikust olukorrast. Näiteks kui soovid lennuettevõtjal oma piletit tühistada või lennu kuupäeva sihtriigis toimuva olukorra tõttu muuta, siis sa pead seda neilt küsima. Samamoodi ka hotellide ja muude majutusasutuste kohta, kui soovid oma broneeringut edasi lükata või sootuks tühistada. 

 

Oluline on osata ise uurida ja küsida, mitte oodata kellegi teise kõnet või e-maili võimalusest muuta oma reisiplaane. Ole ennetav ja sekku kohe, kui mõni uudis paneb sind mõtlema, et võiksid reisil olles abi vajada.