Me kasutame küpsiseid, et arendada meie teenust. Selle lehe kasutamise jätkamisega nõustute meie privaatsustingimustega .

Kuidas ma küll selle ajavahega toime tulen?

Aprill 15, 2018 Nõuanded

Kas pole mitte ebameeldiv, kui nautimise ning avastamise asemel pead reisi esimesed päevad alati veidrate unetundidega tegelema? Kui Balile jõudes tahaks hommikul tegelikult randa minna, aga sisemine kell kutsub pärastlõunani magama? Või kui saad New Yorgi tipprestorani lõpuks laua reserveerida, aga juba mitu tundi enne õhtusööki tekib vastupandamatu uni?

Kuidas oleks mõne lihtsa nipiga, mida saad kasutada, et ajavahega paremini toime tulla –

ja seda täitsa ilma tabletti võtmata? Seda me arvasimegi!

 

Siin nad on:

Loobu enne reisi ning lennureisi ajal alkoholist

Alkohol viib Sinu kehast liigselt vett välja, mis võib dehüdratsioonini viia, mis omakorda teeb Sind unisemaks. Seega, oota piña coladaga, kuni oled rannale jõudnud.

 

Hoia end igal hetkel tegevuses

Püstises asendis inimene jääb väga suure tõenäosusega raskemini magama kui lamav inimene. Kuigi hotellitoa voodi tundub võib tunduda väga ahvatlev, eelista päevavalgust, värsket õhku ja teiste inimeste seltskonda. Sellisel viisil hoiad end õhtutundideni kergemini ärkvel ja järgmisel hommikul ärgates ei ole ajavahet nii tugevalt tunda.

 

Vali lend, mis saabub sobivalt Sinu graafikuga

Haakuvalt eelmise punktiga – kui Sinu lend saabub sihtkohta päevavalguses, tekitab see suurema himu välja avastama minna ja niiviisi uneaega õhtu poole lükkama.

Lennukisse astudes sea oma kell sihtkoha aega. Kohe, kui oled leidnud oma istme lennukis ja kõik tüütud sagimised on sagitud, sea oma telefoni- või käekell sihtkohta aega. See ei tee mitte ainult maandumiseni jäänud tundide lugemist lihtsamaks (me kõik teeme seda!), vaid aitab Sul end juba varakult sihtkoha kellaajaga kohandada.

 

Tee trenni!

Jah, me teame. Kes tahab siis peale pikka lendu ja unisena veel hotelli jõusaali minna? Või võõras kohas jooksma? Kuigi peale lendu trenni tegemine on kasulik, et endorfiinitaset tõsta ja lihtsalt peale pikka istumist sirutada, ei ole suur osa inimesi selleks ilmselt valmis. Võimalik aga on, et leiad lennukis Sind ootavast ajakirjast mõned lihtsad liigutused ja venitused, mida saad mugavalt lennukis istudes sooritada.

 

Hakka end uuele unereziimile mõned päevad enne lendu kohandama

Mõned päevad enne lendu hakka enda uneaega tund-paar varasemaks või hilisemaks nihutama. Sedasi ei ole kohale jõudes ajavahe nii tugevalt tunda.

 

Pöördu oma nutitelefoni poole

Entrain on Michigani ülikooli teadlaste poolt välja töötatud app, mis aitab Sul kindlaks määrata, kui kaua ja millises valguses peaksid viibima, et ajavahega kõige paremini toime tulla. Näiteks – reisidesi itta, pead valguses viibima juba varakult, et keha ,,sisemist kella’’ edasi lükata. Reisides läände peaksid aga valguses viibima varajastel õhtutundidel, et ajavahet aeglustada ja mitte liiga vara öötunnet tekitada.

 

Söö maandudes hommikusööki

Nii naljakas kui see ka ei oleks, seostab inimese aju erinevaid toite kindlate kellaaegadega. Kui sööd sihtkohta maandudes kohe ,,hommikusööki’’ (ükskõik, millega ise harjunud oled), aitab keha veenda, et ongi hommik ja saad oma päevaga alustada.

 

Ajavahe on küll häiriv, aga vältmiatu. Loodame, et proovid mõna meie nippi ja saad ka reisi esimesi päevasid täielikult nautida, ilma, et harjumatud unetunnid Sinu päeva liigselt mõjutaksid.

 

Inspiratsiooni ja fakte on saadud järgnevatest artiklitest:

https://www.bustle.com/articles/164705-how-to-adjust-to-a-time-change-while-travelingwith-11-helpful-tips

https://crew.co/blog/the-truth-about-jet-lag-and-how-to-overcome-it/

https://sleepfoundation.org/sleep-topics/jet-lag-and-sleep

https://www.skyscanner.net/news/jetlag-15-tips-beating-timezone-tiredness

http://www.nytimes.com/2013/02/12/business/how-to-cope-with-time-zone-changesand-jet-lag-when-flying.html